علت راه اندازي پيج اينستاگرام

۲۷ بازديد

اينستاگرام امروزه به يگانه از پركاربردترين ابزارهاي كسب درآمد و پرطرفدارترين اپليكيشن هاي مجازي تبديل شده است. علت راه اندازي پيج اينستاگرام دنيايي وسيع از هرآنچه كه تعقيب آن هستيم و احد از مهم ترين و محبوب ترين پلتفرم هايي كه باره استفاده افراد متفاوت از طيف هاي متنوع با سنين گوناگون است.
اينستاگرام امكان تعامل كسان را به شكلي سريع فراهم كرده است به گونه اي كه اصلي ترين دليل كم و بيش نيمي از افرادي كه اينستاگرام را تعقيب مي كنند،جستجوي آسان محصولات برتر و راحت ارتباط برپا كردن است.
همچنين براي صاحبان كسب و كار از اهميت ويژه اي برخوردار است چرا كه آن ها مي دانندفعاليت در اين شبكه مشابه ويتريني است كه محصولات، و به طور كلي كسب و كارشان را در معرض ديدهزاران و ميليون ها انسان قرار مي دهند و از اين روش مي توانند كارشان را گسترش دهند.بازاريابي اينستاگرام يگانه از روش هايي است كه به راحتي مي توانيد در آن مشتري هاي منظور خود را بيابيد و كسب و كار خود را رونق ببخشيد.
 
 
براي دانلود كامل متن پي دي اف نوشتار روي لينك پايين كليك كنيد
اينستاگرام و تمام آنچه بايد بدانيد/ از طريق اندازي پيج در اينستاگرام الي برند شدن در اينستا
 
 
سرفصل هاي نوشتار  نمايش اينستا به جاي فيسبوك!اينستاگرام گرد از شبكه هاي اجتماعي پر جمعيت است كه ۸۰۰ ميليون كاربر پركار دارد و به راحتي جاي فيس بوك را گرفته است.جالب است بدانيد كه طي سال ۲۰۱۲ مارك زاكربرگ بنيادگزار فيس بوك،حاضر شد اينستاگرام را به مبلغي تقريبا  به يك ميليارد دلار خريداري كند كه به هيچگونه قابل سنجش با بها راستين آن نبود.
در بازار جهاني بها آن حدود ۵۰۰ ميليون دلار تخمين مي شد.قطعا زاكربرگ پشت اين خريد، راهبرد مشخصي داشته كه باعث شده هم اكنون بين ۵ سرمايه دار برتر دنيا قرار بگيرد.مسلما تاثيري كه اين اپليكيشن مي تواند در حيات و سوداگري هر شخصي داشته باشد قابل انكار نيست امادر پيوستگي اين جستار بيشتر به وضعيت به كارگيري اينستاگرام اشاره خواهيم كرد و مفصل تر در مورد تاثيرات آن روشنگري خواهيم داد.
 
اينستاگرام ماركتينگ چيست؟اينستاگرام ماركتينگ يا بازاريابي اينستاگرام گرد از شيوه هاي پر بازده در بازاريابي شبكه هاي اجتماعي محسوب مي شود.اينستاگرام ماركتينگ دربرگيرنده تكنيك ها و المان هايي است كه به كسان و كمپاني ها كمك مي كندتا فروش خود را افزايش بدهند، البته اكثر اوقات افزايش فروش مهم نيست بلكه برندسازي اهميت دارد.
اينستاگرام اين فرصت را در برگزيدن صاحبان بازرگاني مي گذارد كه با مشتريان خود بستگي برقرار كنند و يا كاربران مي توانندنظرات و پيشنهادات خود را از اين طريق به صاحبان محصولات برسانند.
سال ۲۰۱۸ كاربران اينستاگرام به يك ميليارد كاربر پركار رسيد كه اين موضوع نشان مي دهد در حال حاضراينستاگرام به معدن طلاي مشتري خفته تبديل شده است و از اين طريق به راحتي مي نا منبع درآمد داشت.
 
كسب و كار
 
اينستاگرام براي چه كاربراني مفيد است؟اينستاگرام براي كل مي تواند سودمند باشد و تمام افراد از هر قشري مي توانند از آن سهم ببرند.بازاريابي اينستاگرام براي همگي مشاغل از كارخانه دارها تا لوازم التحرير مي تواند تاثيرگذار باشد به شرطي كه طريق آن را بشناسند.چرا كه اينستاگرام روز به روز در حال تكامل و ترقي است وتنها كساني مي توانند از اين طريق كامياب شوند كه طريق هاي بازاريابي اينستاگرام را بلد باشند.
براي اين پيشه آغاز بايد قصد كسب و كار خود را از حضور در اين اپليكيشن و بازاريابي اينستاگرامي مشخص كنيد و اهداف خويش را بدانيد.كسب و كارها مي توانند اهداف مختلفي در اين زمينه داشته باشندمثلا بعضي كسب و كارها براي تعامل اغلب با مشتري وارد اينستاگرام مي شوند تامشتري از كار و جنبش هايي كه كمتر ديده مي شود و در ضمن نزاكت كاري آن برند اغلب آشنا شوند.
از سوي ديگر برخي از كسب و كارهاي كبير از اينستاگرام براي تثبيت جايگاه خويش بهره‌گيري مي كنند مثلاشركت ال جي براي افزايش فروش خويش سعي نمي كند بلكه از همين روش براي تثبيت و به اشتراك گذاشتنفعاليت هاي بشردوستانه خويش اقدام مي كند تا در ذهن ملت ماندگار شود.
اكثر كسب و كارها از اينستاگرام براي افزايش فروش استفاده مي كنندمثلا ديجيكالا با استفاده از اين اپليكيشن محصولاتي كه تخفيف دارند و يا محصولات جديدش را به مخاطبان عرضه و معرفي مي كند.اهداف در اينستاگرام مي تواند كاملا متفاوت و مختلف باشد و براي آن هيچ محدوديتي هستي ندارد.
شما مي توانيد از ساير مقاله هاي كاربردي و مهمي كه در سايت مدرسه تحول فردي براي شما پيمان داديم كاربرد كنيد.مقاله هايي مثل: فروش چيست؟ هوش كلامي، روش احوالپرسي، زبان تن و…كه مي توانند در ميزان فروش و شيوه برخورد شما با مشتري كمك شايان توجهي كنند.
 
چگونه وارد اينستاگرام ماركتينگ شويم؟بعد از اينكه منظور تان را مشخص كرديد بايد پيش نيازهايي را براي راه اندازي پيج فراهم و رعايت كنيد؛
 
نام كاربري پيجنام كاربري يا آيدي پيج معرف كسب و كارتان است بعد بهتر است اين نام را به نوع اي گزينش كنيدكه در ذهن مخاطب بماند و به راحتي بتواند نام شما (برند تجاريتان) را بيابد.مثلا: مدرسه تحول فردي، گوشماهي بيوتي، اغلب از يك و…هر كسي با ديدن اين اسم ها متوجه مي شود كه در چه حوزه اي تكاپو مي كنند.نام كاربري پيج همانند برگزيدن نام براي بچه تان اهميت دارد.
 
نام كاربري پيج
 
عكس پروفايلعكس پروفايل بايد متناسب با كاري كه انجام مي دهيد باشدمثلا اگر تجارتي داريد از لوگو خويش استفاده كنيد ولي اگر مي خواهيد خودتان برند شويد بهتر است يك عكس مناسب(ترجيحا به اتفاق با لبخند يا كاملا رسمي) و با كيفيت بالا گزينش كنيد.
كيفيت بالاي عكس اهميت زيادي دارد و بايد مطمئن شويد كه عكستان پيكسل پيكسل و منقطع نشده باشد.در حال حاضر ابعاد عكس پروفايل اينستاگرام ۱۱۰ در ۱۰۰ پيكسل استولي عكس هاي پروفايل روي PC اجل است بنابراين مي توانيد عكسي با ابعاد دسكتاپ جاسازي كنيد كهاينستاگرام به طور اتوماتيك ابعاد آن را تغيير مي دهد.
 
متن بيو پيجمتني كه در سرنوشت بيو از خودتان يا كسب و كارتان مي نويسيد بسيار پر اهميت است و نقش بسيار مهمي در جذب فالور دارد.به عبارت ساير بيو پيج شما دستور كت و شلوار پيجتان را دارد و هرچه آراسته تر باشد بي گمان جذاب تر خواهد بود.بهتر است از ۱۵۰ كاراكتري كه موجب معرفي پيجتان مي شود، استفاده كنيد.همچنين مي توانيد از شعاري كه داريد يا روشنگري مختصري از كسب و كارتان در بيو كاربرد كنيد
مثلا مدرسه تحول فردي نوشته: شعار ما استحكام در گذرگاه درست استبيش از يكصد فرآورده آموزشي در پهنه هاي كسب وكار، گسترش فردي، مهارتهاي زندگي، مذاكره، استارتاپبعد از حاضر كردن اين پيش مايحتاج به كارگيري ابزارهاي اينستاگرام مانند استوري، هشتگ، پست و…در را ه اندازي و بالا بردن فالوور تاثيرگذار هستند كه درباره هريك متعلق به ها روشنگري خواهيم داد.
 
متن بيو پيج
 
استفاده از هشتگاستفاده از هشتگ ها را بايد خيلي جدي گرفت چون همانطور كه در گوگل موضوعي را سرچ مي كنيد و مطالب پيوسته را پيدا مي كنيد،هشتگ هم در اينستاگرام چنين كاربردي دارد و مخاطبمثلا با سرچ #توليد­­_محتوا به مطالبي دست پيدا مي كند كه پيوسته با فرآوري محتوا است.پس بايد متناسب با موضوعي كه در آن كار و جنبش مي كنيد هشتگ راستي را برگزيدن كنيد و آن را به عنوان برندي در اينستاگرام ثبت كنيد.اينستاگرام براي هر پست منتشر شده محدوديت ۳۰ هشتگ دارد ولي احتياج نيست از تمام آن ها كاربرد كنيد.
معمولا به كارگيري ۱۰ الي ۱۱ هشتگ در هر پست تاثيرگذاراست.هشتگ مشابه كلمه كليدي است و بهترين گذرگاه پيدا كردن هشتگ رسيدگي صفحات رقبا است.اتفاقا هشتگ برند شما گزينه بسيار مناسبي براي بيو استچراكه كاربران مي توانند با به كارگيري هشتگ شما برند كسب و كارتان را بشناسند وتبديل به بيننده شما شوند همانطور كه مدرسه تحول فردي در بيو اينستاگرام خويش از هشتگ استفاده كرده است.
 
URL را جدي بگيريدURL  اختصار شده واژه  Uniform Resource Locatorاست و به معني تعيين محل منابع است.شما مي توانيد در بيو اينستاگرام خود يك لينك مستقيم پيمان بدهيد و از URL كاربرد كنيد الي كاربران مستقيمبه وبسايت شما دسترسي داشته باشند.url در واقع به پيج شما اعتبار و ارزش مي دهد.
 
URL را جدي بگيريد
 
تگ لوكيشنبه ياد داشته باشيد كه حتما از تگ لوكيشن استفاده كنيد چون كمك مي كند در تقدير search اينستاگرامبهتر ظاهر شويد الي فالوور اكثريت به دست آوريد.احتمالا خويش شما به عنوان يك مصرف كننده اين تحربه را داشته باشيد كه پستي را از روي لوكيشن آن ديديد و سپس آن پيج را فالو كرديد.پس به نما ساده ترين اقدامات هم مي توانند در جذف فالوور بيشتر كارساز باشند.
 
استوريشما به واسطه استوري مي توانيد به ميزان زيادي در فيدهاي فالورهايتان ديده شويد.استوري ها كمك مي كنند كه مخاطبتان افزايش پيدا كند و كسب و كارتان هميشه پرتكاپو باشد.تعداد استوري ها اگر اغلب باشند البته به شرط مناسب و پيوسته بودن، مخاطبان اكثريت را هم مي توانيد با خود همراه كنيد.
 
ساعت پست گذارياينستاگرام الگوريتمي دارد كه بر اساس آن اگر در ساعت پست گذاري تعامل كاربران با پست جديد بالا باشد،آن پست را در صفحات سايرين پرتو مي دهد.بنابراين بهتر است ساعاتي كه كاربران اغلب آنلاين هستند يعني بين ساعت ۶ لغايت ۸ صبح، ۱۲ تا ۱۴ ظهر و آخرشب  پست بگذاريد.اگر دقت كرده باشيد اكثر پيج هاي پر طرفدار معمولا آخرشب پست مي گذارند مانند پيج مدرسه دگرگوني فردي
 
توليد محتواي مناسبمحتوا اولين چيزي است كه بيننده را درگير شما و كسب و كارتان مي كندپس بسيار مهم است كه چه نوع محتوايي را انتخاب مي كنيد.محتواي تبليغات مهم ترين دسته حاضر سازي است و بايد متناسب با محوريت پيج باشد به نوع ايكه جذاب هم باشد و مخاطب را دلزده نكند.
اگر منظور داريد عكسي را در پيجتان به اشتراك بگذاريد حتما توجه داشته باشيد در قدم اولعكس با كيفيتي را انتخاب كنيد سپس سايز عكستان بايد دست كم ۱۰۸۰*۱۰۸۰ باشد(اين سايز تصاوير براي پست است، بالاتر سايز عكس براي پروفايل را گفتيم)
شما مي توانيد با به كارگيري اپليكيشن هاي مختلف، تصاوير را متناسب با سايز دلخواهتان كات كنيدو بهره‌گيري كنيد ولي نكته ديگري كه حايز اهميت است اينجاست كه تصاوير صريح اغلب از تصاوير ويس براي مخاطبان جذاب است.پس بيشتر از عكساس هايي با تم روشن بهره‌گيري كنيد.
 
چطور پروفايل اينستاگرام خود را بهينه سازي كنيم؟شايد اين سوال براي خيلي از شماهايي كه منظور داريد پيجتان را بالا ببريد قبل آمده باشديا جايي ديده باشيد اما ايتدا بايد بدانيد بهينه سازي به معني كاربرد حداكثري از فضايي است كه در برگزيدن داريد.براي بهينه كردن پروفايل تمام مراحلي كه بالاتر به آن ها اشاره كرديم و شيوه هايي كه عنوان كرديم را بايد پياده كردتا به نتيجه اي كه در ذهن داريد دست پيدا كنيد و فالورتان افزايش يابد.
 
از رباط اينستاگرام كاربرد كنيم يا نه؟استفاده از ربات با توجه به كاري كه شما انجام مي دهيد و زماني كه مي گذاريد،متفاوت است و كسي نمي تواند در اين باره بگويد استفاده از ربات صحيح است يا غلطيعني مي نا اينگونه گفت كه بهره‌گيري ار ربات هاي جذب فالوور كاملا سليقه اي است ولي بياييد بيشتر در موردش بدانيم،احتمالا تجربه داشتيد زماني كه شخصي را فالو مي كنيد و پست هايش را لايك مي كنيدآن شخص هم متقابلا اين پيشه را سپريدن مي دهد و تمام يا اكثر پست هاي شما را لايك مي كند و كامنت مي گذارد.
اين تعاملي كه شكل مي گيرد موجب مي شود در پايان اغلب ديده شويد و تند تر به مقصود خويش برسيد.البته بايد در نظر داشته باشيد كه تعامل شما بايد برنامه ريزي شده باشد نه اينكه الكي و بدون هدف با ديگرام تعامل داشته باشيد.اما حقيقت اين است كه هيچ آدم نمي تواند اينقدر موعد بگذارد و اين پيشه گاهي شدني نيست يا با كيفيت اتمام نمي شود.
پس در چنين شرايطي ربات ها به ميان مي آيند و با پركار كردن آن ها روي اكانت خويش مي توانند به صورت خودكار و ۲۴ساعته فعال باشند.در واقع ربات ها همانند يك كارمند، تمام وظايفي كه بهش محول مي شود را سپريدن مي دهد.
 
شايد اين سوال براي شما هم پيش آمده باشد كه خب چگونه اين شغل را اتمام مي دهند؟ربات هاي اينستاگرام با استفاده از API (يك را بط پياده سازي بدست نرم افزار است كه به ساير برنامه ها دستور مي دهدبا آن پيوستگي داشته باشند و از دسترسي هايي كه برخي مواقع حائز محدوديت است در بستر وب استفاده مي كند)كه اينستاگرام در گزين كردن برنامه نويسان پيمان مي دهد به اكانت شما متصل مي شوند.
اينجاست كه اهميت ربات هاي ايمن مشخص مي شود چراكه بايد پسور خودتان را در اختيار ربات پيمان بدهيدو سازنده ربات اگر بخواهد به راحتي مي تواند باعث ايجاد دردسرهايي شود ولي معمولا و در عرف چنين اتفاقي نمي افتد.
مثلا پيجي هدف دارد در راستاي فروش محصولاتي كار و جنبش داشته باشد و در اين امتداد دنبال افرادي مي گرددكه علاقه مند يا نيازمند به چنين محصولاتي باشند و قصد تعامل اغلب با اين كسان را دارد.اينجا يك ربات اينستاگرام روي اكانت خويش پركار مي كند و ربات بيننده هاي منظور را فالو و لايك مي كندو براي آن ها كامنت مي گذارد كه در نهايت موجب مي شود اين افراد از صفحه مورد نظر ديد مي كند.
 
ربات هاي اينستاگرام
 
چند مدل ربات وجود دارد؟ربات اينستاگرام آنفالو كنندهاين ربات به چهره اتوماتيك فالورهاي شما را رسيدگي مي كرد و افرادي كه شما را آنفالو كرده بودندشناسايي و پس به صورت اتوماتيك آن ها را آنفالو مي كرد.
 
ربات اينستاگرام لايك كنندهاين ربات با كاربرد از جمله بندي كه بدست اپراتور براي آن ها تعريف مي شود،شما را قادر مي كند كه پست هاي مشخص شده اي را لايك كنيد و تعامل برقرار كنيد.
 
ربات اينستاگرام كامنت گذارجديدا اين ربات ها با استفاده از هوش مصنوعي اكانت مورد نظر را رسيدگي مي كنند وبا پروا به محتواي آن ها جواب تبليغاتي را طراحي و ارسال مي كنند.
 
ربات اينستاگرام پست گذاراين ربات جز پرمخاطب ترين ربات ها محسوب مي شود چون اين ربات ها براي شركت هاييكه ساعت هاي خاصي پركار هستند و نمي توانند در ساعت هاي پربازديدآنلاين باشند و پست ارسال كنند، اين كار را اتمام مي دهد.
 
ربات اينستاگرام ارسال دايركتاين ربات ها براي ارسال دايركت هاي تبليغاتي كاربرد مي شونداز طرفي براي ارسال پيام هاي خوش آمدگويي و سؤال كردن علت آنفالو هم از آن ها استفاده مي شود.البته با محدوديت هايي كه اينستاگرام برپايي كرده استفاده از اين ربات توصيه نمي شودچراكه مايه اسپم شناخته شدن اكانت شما مي شود.
 
ربات ايتستاگرام ارسال استورياين ربات ها بيشتر از سوي كمپاني هايي مورد كاربرد قرار مي گيرند كه بيچارگي دارندبه چهره زمان بندي شده استوري بگذارند البته كه لغايت به امروز نتوانستند كارايي لازم را داشته باشند.
 
ربات اينستاگرام همه كارهاين ربات ها به صورت يكجا در پنل هايي تحت وب يا اپليكيشن، تمام كارهاي مديريتي پيج اينستاگرام را اتمام مي دهند.اين ربات ها بيشترين كاربرد را دارند و جز محبوب ترين ها محسوب مي شود.
 
مزاياي به كارگيري ربات هاي اينستاگرامتمام افرادي كه توسط اين ربات به پيج شما اضافه مي شوند راستين هستند و به آهنگ خودشان پيج شما را فالو كردند.اگر هدف واقعيت داشته باشيد بدون شك مي توانيد با بازاريابي مناسب آن ها را مشتري خودتان كنيد.
ربات ها مخاطب منظور شما را مي يابند مثلا اگر شما پوشاك فروشي در اصفهان داشته باشيد،اين ربات از روي هشتگ اسپهان يا فضا يابي كساني كه اين شهر را گزينش كردندآن ها را فالو مي كند و به تعامل با اين افراد مي پردازد.با به كارگيري ربات ها مي توانيد مشتريان رقيبان تان را براي خودتان كنيد.
مثلا پيج رقيب خويش را مورد قصد قرار مي دهيد و از ربات مي خواهيد كه با طرفداران آن برند تعامل ايحاد كند.با توجه به اينكه مخاطبان رقيبتان به موضوع شما ميل دارند شما مي توانيد در كوتاه ترين موعد آن ها را جذب برند خويش كنيد.معمولا هر رباتي كه صحيح و بنيادين باشد بعد از مدتي احصاء شما را در اختيارتان قرار مي دهد تابا آناليز اين احصاء تصميمات درست را اتخاذ كنيد.
 
معايب به كارگيري ربات اينستاگراماگر مخاطب منظور شما كامنت بي ربطي گرفتن كند و متوجه اين موضوع بشود كهاين كامنت از طرف يك ربات بوده دريافتن بدي پيدا مي كند و به راستي اعتبار برند شما زير سوال مي رود.تجربه نشانه ديتا كه بعد از قطع فعاليت ربات، كيفيت پيج بلافاصله افت مي كند ونرخ تعامل پيج به شدت كاهش پيدا مي كند در نتيجه مايه ريزش بسيار بسيار فالورها مي شود.
اينستاگرام پلتفرم هوشمندي است و با به كارگيري ربات دير يا زود شدوبن(شدوبن مسدود كردن و بلاك كردن محتواي كاربراني است كه محتواهايي بر خلاف قوانين اينستاگرام منتشر مي كنند،به نوع اي كه اينستاگرام به كاربران اطلاع رساني نمي كند) مي شويد و در پايان گواه ضربه خوردن برندتان خواهيد بود.
 
با تمام اين تفاسير آيا از ربات اينستاگرام كاربرد كنيم يا نه؟جواب اين سوال بستگي به شرايط شما دارد يعني اگر تعقيب اين هستيد كه براي پيجتان افزايش فالور هدفمند داشته باشيدو نمي توانيد تبليغات كنيد و براي فرآوري درونمايه موثر هم دشوار داريد،بهتر است از ربات استفاده كنيد لغايت اينكه فالور فيك بخريد.اما در هر چهره اين كار دوامي ندارد و چه بسا در اختصار مدت پاسخ بگيريد اما در بلند مدت با مشكل روبرو مي شويدپس بهتر است زودتر به فكر توليد محتواي با كيفيت باشيد.
 
چطور فرآوري محتوا كنيم؟
 
چطور فرآوري محتوا كنيم؟امروزه استفاده صحيح از فرآوري درونمايه شاه كليد موفقيت در بازاريابي و رشد سوداگري محسوب مي شود.پيش تر هم اشاره كرديم كه مواردي همانند هشتگ ها، عكس، فيلم، كپشن و… از اهميت زيادي برخوردارند.اينجا اغلب به اهميت هركدام در خصوص فرآوري محتوا مي پردازيم.
 
كپشن هاي خاص و منحصر به فرد بنويسيداحتمالا شنيديد كه مي گويند يك عكس بهتر از هزاران واژه و جمله مفهوم باره عقيده را منتقل مي كند اماهميشه اين طور نيست و برخي مواقع دربايستن است كه با يك كپشن خوب با بيننده پيوستگي برپا كنيد.مثال: “اصلا فكر نكن كه حتمام بايد قانوني براي جذاب كردن پيجت هستي داشته باشه نهشما پيج منحصر بفرد خودتو بساز، چيزي كه دوست داري و به سبك خودت بذار…”
اما براي اينكه بيشتر بتوانيد با مخاطبان تعامل داشته باشيد بايد توجه داشته باشيد كه حتما سوال بپرسيداين كار موجب مي شود بيننده ترغيب شود الي پاسخ بدهد در پايان تعامل اكثريت داشته باشد.مثال: “چه آموزشي را ترجيح مي دهيد كه برايتان آماده كنيم؟”
 
شوخي كنيداحتمالا شما هم ديديد كساني كه فالوور فوقاني دارند و پس از مدتي يك اصطلاح يا يك حالت ويژه صورت را به مزاح اتمام مي دهنداما رفته رفته به برند آن شخص يا آن سوداگري تبديل مي شود و از اين شوخي خويش در كپشن هايشانبه شكل ايموجي نيز بهره‌گيري مي كنند.
اگر دنبال برند كردن نيستيد بازهم كوشش كنيد گاهي در كپشن ها لحن شوخي را داشته باشيد.شوخ طبعي حس صميميت و نزديكي و صميمي بودن به بيننده مي دهد و مايه مي شود وفادارانه پيج شما را دنبال كند.
 
از ايموجي ها بهره‌گيري كنيد ولي به اندازهاستفاده از ايموجي براي نشانه دادن احساسات شما زمان نوشتن كپشن استاما به ياد داشته باشيد اگر بيش از حتماً از ايموجي ها كاربرد شود نه تنها جذاب نيست بلكه نشان از عدم وجود محتواي هدفمند است.
 
ارسال پست در سررسيد هاي مشخص و پربازديدبايد امتحان كنيد كه چه زماني پست شما بازديد بيشتري مي گيرداما بر اساس احصاء كلي كه به دست آمده ساعت ۳ تا ۴ بعدازظهر بازديد به كمترين ميزان خويش مي رسد.
غير از اين ساعات متناسب با گروه مخاطبي كه داريد و گروه سني مخاطبان خود مي توانيد ساعت انتشار محتلفي را در عقيده بگيريد.البته روند كلي به اين صورت است كه تايم هاي غيراداري بهترين سررسيد براي انتشار پست به چهره عكس و فيلم است.(پيش تر به ساعات مشخص شده براي انتشار پست اشاره كرديم)
 
مسابقات پر جايزه راه بياندازيدبا پروا به محصولي كه اريه مي دهيد مسابقه گذرگاه بيندازيد و در مورد هدفي كه داريد روشنگري بدهيد تامخاطب را به همان كاري كه در نظر داريد ترغيب كنيد و قبل از برگزاري مسابقه قوانينش را بيان كنيد.مثلا از بيننده خود بخواهيد ۳ تن را تگ كند الي وارد قرعه كشي شود،يا بخواهيد كه ۳ پست پسين شما را لايك كنند و كامنت بگذارند،يا هشتگ برند شما را كاربرد كنند
مثل كمپاني سامسونگ كه هرچندوقت يكبار از مخاطبانش مي خواهد با گوشي هاي خود عكس بگيرند وآن عكس را با برند #سامسونگ منتشر كنند، يا چند نفر از دوستانشان را تگ كنند و…همه اين ها راه هايي است كه پيج شما را به سايرين شناسايي مي كند و مايه بالا رفتن فالوورهايتان مي شود.
 
از پشت صحنه كارتان اغلب عكس و فيلم به اشتراك بگذاريدهميشه پشت صحنه هركاري از خويش آن كار جذاب تر بوده و مردم علاقه زيادي به رويت پشت صحنه ها دارندبه خصوص اگر با طنز و مزاح به اتفاق باشد.
مثلا چندوقت پيش مدرسه تحول فردي، پشت صحنه احد از كليپ هايي كه در حال ضبط آن بودند را منتشر كرد كهدر آن كليپ سوتي جالبي دادند و اين طور بيننده را بيشتر در جريان روند كار و پشت صحنه اش پيمان داد.البته بهتر است پشت صحنه ها را اغلب در استوري به نمايش بگذاريد لغايت اينكه آن ها را پست كنيد.
 
استفاده از تصاوير و ويديوهاي جذابگاهي نياز است كه مياني پست هايي كه همش مي گذاريد،يك عكس يا ويديو جذاب بگذاريد كه در واقع مثل زنگ تفريح براي بيننده عمل كند و پست هاي شما براي او يكنواخت نباشد.البته تجربه نشان ديتا كه جذابيت تصاوير از فيلم ها اغلب است ولي اين موضوع دليلي براي عدم استفاده از ويديو نيست.
 
افرادي كه متخصص در حوزه شما هستند را فالو كنيدحتما افراد و اينفلوينسرهايي كه تخصص شما را دارند بيابيد و فالو كنيد.اين كار كمك مي كند بيشتر در جريان اتفاقات رايج در پهنه تخصصي خودتان باشيد و از ايده هاي همكاران خويش مستحضر باشيد و ايده بگيريد.به طور كلي از روند توليد محتواي هم صنفي هاي خودتان اخطار به دست مي آوريد و مي توانيد خويش و كسب و كارتان را به روز نگه داريد.
 
چطور فالوورها را بالا ببريم؟اگر پيجي داريد كه هدف ارتقا آن را داريد در ريشه-بن-بيخ مي دانيد كه افزايش فالور اصلي ترين پيشه شماستو احتمالا لغايت اينجا متوجه شديد كه انتخاب هر روشي براي بالابردن فالوور درست نيستو پس از مدتي شما را با مشكل روبرو مي كند به غير از طريق اصلي كه براي اين كار وجود دارد!
تكنيك هاي زيادي در اين راستا هستي دارند كه با به كارگيري آن ها مي توانيد فالوور خود را افزايش بدهيد امادر اين ميان احتمالاً چشم تان به چند مورد آشنا بخورد كه بالاتر در باره آن ها گفتگو كرديم.اين موارد تكراري از اهميت بسيار فوقاني برخوردارند و تكرار آن ها جهت تاكيد بر اهميتشان است؛
 
هدف خودتان را مشخص كنيدهدف تان از راه اندازي يك پيج كه بيچارگي به فالوور بالا دارد چيست؟اگر اين پيج به سوداگري شما كمك مي كند پيش از هرچيزي بايد بدانيد كه چه مي خواهيد.مثلا اگر مغازه يا فروشگاه جامه داريد، مي توانيد از راه اينستاگرام به فروش و شناسايي محصولاتتان بپردازيد.همچنين به بازبيني زمان مي توانيد برندسازي كنيد.
 
كاربر فعال باشيدبايد به صورت هميشگي فعاليت داشته باشيد و در حال تعامل با كاربران و مخاطبين تان باشيد.
 
دوستانتان را تگ كنيداين پيشه مايه مي شود دوستان آن هايي كه تگ كرديد، عكس شما را ببينند و اين سوژه مي تواند به افزايش فالوورهاي شما كمك كند.
 
با ملت در بستگي باشيدحواستان باشد زماني كه كامنت مي گذارند يا ديركت مي دهند حتما پذيرش بدهيد و با آن ها تعامل داشته باشيد.از سوي ديگر كوشش كنيد در بحث ها كمپاني كنيد و پيج خودتان را معرفي كنيد.
 
اطلاعات مربوط به خودتان را به روز كنيداطلاعاتي كه مربوط به شخص شما يا برندتان مي شود همانند عكس پروفايل، اطلاعاعت تماس، آدرس وب سايت و… را به روز كنيد.
 
كپشن هاي جذاب بنويسيديكي از مهم ترين ويژگي هاي يك كپشن پسنديده اين است كه ساده، قابل فهم و روان نوشته شده باشد.كوتاه بنويسيد، داستان بگوييد، از تجربيان خودتان بنويسيد، سوال بپرسيد، شوخ طبع باشيد و…براي اين پيشه مي توانيد از پيج افرادي كه در گستره كاري شما تكاپو مي كنند و فالوور بالايي دارند، ديدن كنيد و ايده بگيريد.
 
در رخدادهاي عمومي شركت كنيدتوجه به مراسمات و رخدادهاي عمومي ملت را به سمت شما جلب مي كندبه خصوص اين سوژه در كشور ما ايران بازدهي بسيار بالايي دارد.
 
 
با بيننده خود راستگو باشيد
 
با بيننده خويش صادق باشيداگر از مطالب بي محتوا براي جذب فالوور بهره‌گيري مي كنيد شك نكنيد كه دير يا زود شما را آنفالو مي كنند.صادقانه رفتار كردن نه تنها مايه جذب فالوور مي شود بلكه موجب مي شود به نيكي از شما ياد شود.
 
در پايان…در نهايت بايد بگويم اگر مي خواهيد در اينستاگرام موفق عمل كنيد بايد نخست در مقوله فعاليت خودتان خوب باشيد.سپس برنامه ريزي و استراتژي داشته باشيد و مطابق با خواسته خود نكاتي كه در درازا اين مقاله به آن ها پرداختيم را رعايت كنيد.به تدريج متوجه مي شويد كه بيشتر فالوورهايتان چه رنج سني دارند و چه سبكي پسنديده براي آن ها است.در طول مسير بايد محتواي جذاب توليد كنيد تا كاربران وفادار به شما و برندتان بمانند.
موضوعي ديگري كه حتما بايد به آن اشاره كنم اين است كه شايد در اين نوشتار صادق بودن با مخاطب رادر مبحث “چطور فالوورها را بالا ببريم؟” ذكر كرده باشم ولي بايد توجه داشته باشيد كه بي گمان صداقتدر مبحث مرتبط با فرآوري محتوا يا حتي استفاده از ربات و… كارساز است.در واقع براي موفق شدن پيج و بالا بردن فالوورهاي آن رعايت مقارن تمام اين نكات الزامي استو نمي طاقت بخش مهم تري را در عقيده گرفت يا رعايت دسته كم اهميت تر را به بعد موكول كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.