به‌روزرساني جديد ويندوز ۱۱ از زيرنويس زنده تا بهبود ناوبري در دستگاه‌هاي لمسي را پوشش مي‌دهد

۱۸ بازديد

به‌روزرساني‌هاي ويندوز ۱۱ و ويندوز ۳۶۵ به‌عنوان بخشي از رويداد ۱۶ فروردين مايكروسافت معرفي شدند. موارد به‌روزشده شامل Focus Timer ،Do Not Disturb ،Live Captions و Touch Snap Layouts مي‌شوند. بسياري از اين ويژگي‌ها قبلاً توسط كاربران بتا در برنامه Windows Insider آزمايش شده بودند، اما اكنون به‌طور رسمي ازطريق به‌روزرساني نرم‌افزاري دردسترس عموم قرار خواهند گرفت.

ديجيتال ترندز مي‌نويسد، قابليت‌هاي Focus و Do Not Disturb به خوبي كار مي‌كنند تا كاربران موقع انجام وظايف خود كاملاً متمركز باشند. مورد اول از زمان معرفي خود در ويندوز ۱۰ تا حدودي توسعه يافته است و به‌عنوان ويژگي كه «حواس‌پرتي‌هاي بصري را به حداقل مي‌رساند و شلوغي دسكتاپ را كاهش مي‌دهد» شناخته مي‌شود. Focus به ابزاري تبديل شده است كه به كاربران كمك مي‌كند در محيطي عاري از هرگونه حوا‌س‌پرتي روي كار خود متمركز شوند. از ديگر ويژگي‌هاي Focus مي‌توان به شمارش معكوس اشاره كرد كه به شما امكان زمان‌بندي مي‌دهد.

از سوي ديگر، Do Not Disturb به كاربران كمك مي‌كند تجربه‌ي Focus را حتي بيشتر از قبل شخصي‌سازي كنند تا بهترين نتيجه را بگيرند. لايو كپشن ويژگي‌اي بسيار مفيد براي افراد ناشنوا و زبان‌آموزان است. قابليت مذكور مي‌تواند با ساير اپ‌ها و همچنين صداي مبتني بر وب (web-based audio) جفت شود.

Snap Layouts ويژگي مالتي‌تسك جديدي بود كه در ويندوز ۱۱ معرفي شد و امكان اجراي هم‌زمان چهار پروژه مختلف را فراهم مي‌كرد. اكنون مي‌توانيد در دستگاه‌هاي داراي صفحه لمسي با استفاده از انگشت خود پنجره‌هاي مرتبط را به هم بچسبانيد. همچين ويژگي به ظاهر ساده مي‌تواند به طرز چشمگيري ناوبري در دستگاه بدون صفحه‌كليد يا ماوس را بهبود مي‌بخشد.

منبع: 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.